Plan-your-visit vóór 10 augustus!

De Historicidagen komen nu snel dichterbij! Het hele programma staat inmiddels online.
Wij kijken er naar uit om jullie allen te ontmoeten tussen 24 en 26 augustus in het Academiegebouw te Utrecht (route). Hieronder vind je belangrijke informatie over een aantal praktische zaken.

Eerste congresdag: donderdag 24 augustus

Het congres opent op ontspannen wijze met de registratie (vanaf 13:15 uur in zaal 1636 van het Academiegebouw), een receptie en ’s avonds de lezing ‘Welk Europa?’ door Ian Buruma.
– 12:00-14:00 KNHG-lunch
– 13:00-16:00 cultureel programma
– 13:15-17:00 registratie geopend
– 16:00-17:30 receptie
– 18:00-ca 20:00 Geschiedenis Nu! Café
– 20:00-21:30 publiekslezing Ian Buruma ‘Welk Europa?’
Al vanaf 13:00 uur kun je deelnemen aan een breed scala aan culturele activiteiten en het Geschiedenis Nu! Café, zoals we hieronder toelichten.

KNHG-lunch: donderdag 24 augustus vanaf 12:00 uur

Speciaal voor (nieuwe) KNHG leden wordt een gratis pre-congres lunch aangeboden. Tijdens de lunch, van 12:00 tot 14:00 uur in de Faculty Club in het Academiegebouw, kunnen leden (hernieuwd) kennis maken met elkaar en zullen ook leden van bestuur, redactie en medewerkers van het bureau aanwezig zijn. Leden die aan het congres deelnemen en zich willen aanmelden voor deze speciale gratis KNHG-ledenlunch kunnen een mail sturen aan caroline.van.vliet@huygens.knaw.nl, uiterlijk vóór 14 augustus 2017.

Culturele activiteiten: donderdag 24 augustus vanaf 13:00 uur

Vanaf 13:00 uur wordt er een gevarieerd cultureel programma aangeboden met exclusieve, (kunst)historisch verantwoorde activiteiten in de stad Utrecht – van begeleide stadswandelingen en museumbezoeken tot tutorials over historisch onderzoek met genealogische data, geografische informatie systemen, en een workshop ‘netwerken voor historici’ om het maximale uit de Historicidagen te halen. Zie voor het hele aanbod: https://historicidagen.sites.uu.nl/middagactiviteiten-24-augustus/. Dit programma is voor deelnemers aan de Historicidagen gratis! In verband met de organisatie zouden we het zeer op prijs stellen als je je uiterlijk 10 augustus even aanmeldt voor één of meer activiteiten door ons een mail te sturen.

Geschiedenis Nu! Café: donderdag 24 augustus vanaf 17:30 uur

Na de receptie wordt het eerste Geschiedenis Nu! Café georganiseerd in samenwerking met de Utrechtse Historische Studentenkring (UHSK), in Bar Walden aan het Domplein. In deze sessie staat de geschiedenis in Utrecht centraal, waarbij onder andere Leen Dorsman en Niels Graaf met elkaar, én het publiek, in discussie gaan over de geschiedbeoefening in Utrecht. Tijdens dit Café is er bovendien de mogelijkheid te eten in Bar Walden. We raden je aan om in dat geval een reservering bij hen te maken, om verzekerd te zijn van een plaats. Dit kan online of telefonisch (030-2364982).

Praktische zaken: wat willen we van jou weten?

a) Wil je meedoen aan een of meer van de culturele activiteiten? Geef je dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk 10 augustus op, door een mailtje te sturen aan: marijke.huisman@huygens.knaw.nl. Er is een beperkt aantal plaatsen, dus wees er snel bij!
b) Dieetwensen en allergieën: voor deelnemers aan de Historicidagen zijn lunches, koffie/thee en op vrijdagavond een congresbuffet, verzorgd. Heb je allergieën of speciale dieetwensen? Geef die dan uiterlijk 10 augustus aan ons door via een mail aan marijke.huisman@huygens.knaw.nl, zodat de catering daar rekening mee kan houden.
c) Andere assistentie nodig? Wanneer je slecht ter been bent, of als er andere zaken zijn waarvan wij op de hoogte zouden moeten zijn, dan worden wij ook graag uiterlijk 10 augustus geïnformeerd.